Daca vrei sa te apuci de miscare pentru a-ti imbunatati conditia fizica, pentru ca nu faci fata realitatii sarcinilor cotidiene, sau pentru ca te simti cat mai obosit si stresat, atunci exercitiile functionale ar putea fi exact ceea ce cauti. Nu da vina pe varsta din cauza deteriorarii mobilitatii si articulatiilor tale, ci pe sedentarism! 

Echipa Attitude e pregatita sa iti raspunda la toate intrebarile legate de antrenamentele si exercitiile functionale de fitness, in articolul de astazi!

Ce este antrenamentul functional de fitness

Acest tip de antrenament este alcatuit din exercitii de fitness care iti vor stimula muschii sa lucreze impreuna, pregatindu-i pentru sarcinile zilnice, simuland miscarile comune pe care le-ai face in mod normal acasa, la birou sau in momentul in care te apuci de sport. Scopul exercitiilor functionale este de a stabiliza centrul de greutate al corpului, in momentul in care tu executi simultan miscari pentru intarirea muschilor din partea superioara si inferioara a corpului. De exemplu, genuflexiunile reprezinta un exercitiu functional, deoarece antreneaza exact aceeasi muschi pe care ii folosesti atunci cand te asezi sau te ridici de pe scaun, ori atunci cand ridici un obiect greu de pe podea.

Unde poate fi efectuat

Exercitiile functionale de fitness se pot face acasa sau la sala de sport. De exemplu, poti utiliza benzi de rezistenta si gantere acasa sau poti efectua miscari care implica antrenamentul corpului, folosindu-te de propria greutate corporala, prin intermediul flotarilor, abdomenelor si genuflexiunilor. Salile de sport pot oferi cursuri de fitness functionale sau pot incorpora fitness-ul functional in boot camps, workshop-uri sau alte tipuri de cursuri. Acestea pot include antrenament functional cu intensitate ridicata, exercitii aerobice sau haltere.

Care sunt beneficiile exercitiilor functionale

Acest tip de activitate fizica tinde sa foloseasca articulatii multiple si numerosi muschi, ceea ce inseamna ca in loc sa iti misti doar coatele, de exemplu, un exercitiu functional ar implica coatele, umerii, coloana vertebrala, soldurile, genunchii si gleznele. Acest tip de antrenament, aplicat corespunzator, iti va ușura activitatile de zi cu zi si va reduce riscul de ranire.

Antrenamentul functional este recomandat in special adultilor si seniorilor deoarece creste sansele de imbunatatire a echilibrului, agilitatea si forta musculara si reduce riscul de caderi.

Exemple

Miscarile fizice cuprinzatoare gasite in activitati precum tai chi si yoga implica combinatii variate de rezistenta si antrenament de flexibilitate care pot ajuta la construirea unei conditii fizice functionale. Alte exemple de miscari functionale specifice de fitness care utilizeaza articulatii și muschi multipli includ:

  • Fandari;
  • mersul piticului;
  • Genuflexiuni.

Fandarile te ajuta sa iti pregatesti corpul pentru activitati obisnuite, cum ar fi aspirarea suprafetelor din locuinta si lucrarile in curte, la fel si celelalte doua tipuri de exercitii. De aceea, cu cat inveti sa recunosti miscarile pe care le executi cel mai adesea, in decursul unei zile obisnuite, cu atat mai repede vei reusi sa iti antrenezi corpul cu ajutorul exercitiilor functionale.

Pentru cine sunt recomandate

Exercitiile functionale de fitness se adreseaza unui public larg. Sunt recomamndate daca nu ai mai facut miscare de ceva vreme si nu stii de unde sa incepi, daca ai probleme de sanatate si medicul ti-a recomandat efort fizic ca parte din recuperare, la fel si in cazul sarcinilor. Acest tip de activitate fizica nu se adreseaza unei anumite categorii de varsta, insa sunt recomandate adultilor si seniorilor, cu precadere.

Ideal ar fi sa incepi cu exercitiile de greutate corporala. Pe masura ce vei deveni mai apt si mai in forma, vei fi pregatit pentru mai multe provocari. Atunci o sa poti adauga mai multe exercitii de rezistenta, cum ar fi greutati sau benzi.

La Attitude, daca vei opta pentru acest tip de fitness, vei avea parte de un antrenor profesionist care ta va ajuta sa intelegi ce anume ti se potriveste si de unde ar trebui sa incepi. Exercitiile functionale pot fi realizate de acasa la fel de bine, insa daca simti ca ai nevoie de indrumare sau de motivatie, sa faci parte dintr-o echipa te va putea ajuta sa iti gasesti calea spre conditia fizica dorita.Pentru mai multe detalii despre serviciile oferite si oferta, intra pe site-ul nostru apasand aici!

Close
COȘ

Când timpul este o resursă importantă pe care o utilizezi cu grijă, e greu să găsești posibilități de slăbire rapidă, eficientă și sănătoasă. Attitude îți prezintă o gamă largă de alternative pe care să le folosești atunci când vrei să pierzi în greutate într-un timp foarte scurt și într-un mod ce nu îți afectează sănătatea. Propune-ți schimbarea și rezultatele vor apărea rapid.

Program

Luni:
7:00 - 20:00

Marți - Vineri:
7:00 - 20:00

Sâmbăta:
8:00 - 12:00

Urmărește-ne pe
ABOUT