Fitness-ul are nenumarate beneficii asupra sanatatii corpului si mintii tale, insa nu este suficient sa ai o viata activa si sa faci sport. Pentru a te mentine in forma si departe de boli alimentatia este cruciala.

Expertii sunt bombardati zilnic cu intrebari despre antrenamente, nutritie, calorii sau tehnici de slabit, insa nu pot oferi un plan general valabil pentru toate tipurile de public, deoarace fiecare organism este diferit. Cu toate acestea, cele mai multe probleme pot fi rezolvate cu un singur raspuns: Alimentatia.

Citeste articolul Attitude de astazi si afla ce, cum si cand sa mananci pentru a ajunge sa traiesti viata pe care mereu ti-ai dorit-o!

De ce este important sa mananci inainte de antrenament

Studiile arata ca organismul tau arde aceleasi calorii, fie ca mananci sau nu inainte de a incepe sa faci miscare, insa corpul tau poate sa inceapa sa piarda din masa musculara daca te antrenezi regulat pe stomacul gol.

De ce? Atunci cand ti-e foame corpul tau intra in modul de supravietuire si extrage proteine din muschi, in loc de rinichi si ficat, unde cauta in mod normal. Cand se intampla acest lucru masa musculara se micsoreaza, ceea ce incetineste metabolismul si impiedica sau ingreuneaza slabirea.

De asemenea, atunci cand te antrenezi pe stomacul nu beneficiezi de combustibilul necesar de care ai nevoie pentru a alimenta o sesiune de work-out intensa.

Ce sa mananci inainte de antrenament

Momentul ideal pentru a manca este cu 30 de minute si pana la trei ore inainte de ora la care ai programat sedinta de fitness. Urmand acest orar, stomacul tau va termina de digerat pana incepi tu sa te misti. Daca antrenamentul are loc la primele ore ale diminetii, indicat ar fi sa nu fi savurat deja o intreaga masa. O mica gustare sau un dejun modest ar trebui sa fie suficient.

Inainte de antrenament ar fi ideal sa consumi alimente bogate in carbohidrati complecsi si proteine. Pentru a fi energizat pe tot parcursul exercitiilor tale, poti consuma:

  •  Orez brun;
  •  Fasole neagra;
  • Cartofi dulci;
  • Broccoli;
  • Banane sau mere cu unt de migdale;
  • Biscuiti multi-cereale cu hummus;
  • Nuci;
  • Paine prajita din grau integral;
  • Iaurt grecesc.

De ce este important sa mananci dupa antrenament

In timpul exercitiilor fizice, corpul tau se foloseste de glicocenul din muschii tai pentru energie. La finalul antrenamentului muschii tai vor fi epuizat depozitele de glicocen si se vor simti obositi si slabiti.

De aceea, este important sa mananci sau sa bei ceva care combina proteine si carbohidrati la 30 de minute dupa terminarea work out-ului. O simpla gustare de acest fel iti reumple depozitele de energie, iti construieste sau repara muschii defalcati, si te ajuta sa-ti mentii metabolismul puternic.

Ce sa mananci dupa antrenament

La fel precum gustarile de inainte de antrenament, dupa efectuarea exercitiilor fizice este indicat sa consumi proteine si putini carbohidrati. Maximizeaza beneficiile sportului asupra sanatatii cu retete precum:

  • Shake de proteine realizat cu o jumatate de banana, o lingura de pudra de proteine, lapte de migdale si seminte;
  • Salata cu naut prajit, ulei de masline și oțet;
  • Legume sotate sau aburite cu tofu;
  • Quinoa, cu mure și nuci pecan;
  • Paine integrala cu unt de arahide;
  • Pui la gratar cu legume fierte sau aburite;
  • Omleta umplute cu legume sotate și avocado;
  • Lapte cu ciocolata;

Hidratarea este importanta

Bea multa, multa apa!

Recomandat ar fi sa incepi sa iti hidratezi corpul chiar dinainte de a te indrepta spre sala de sport. De asemenea, ar trebui sa incerci sa ramai hidratat pe tot parcursul antrenamentului. Ia in considerare sa consumi o ceasca de apa pentru fiecare 15-30 de minute de activitate fizica intensa, mai ales daca transpiri abundent sau te antrenezi intr-un mediu incalzit.

Toate aceste sfaturi trebuie puse in practica in propriul tau mod si ritm pentru a da randament, deoarece corpurile noastre sunt diferite si reactioneaza diferit in acelasi tip de circumstante. De aceea, pentru a afla ce ti se potriveste poti apela la serviciile Attitude de consiliere nutritionala sau poti opta pentru sedintele de fitness wellness, iar noi vom avea grija de corpul si de alimentatia ta!

Close
COȘ

Când timpul este o resursă importantă pe care o utilizezi cu grijă, e greu să găsești posibilități de slăbire rapidă, eficientă și sănătoasă. Attitude îți prezintă o gamă largă de alternative pe care să le folosești atunci când vrei să pierzi în greutate într-un timp foarte scurt și într-un mod ce nu îți afectează sănătatea. Propune-ți schimbarea și rezultatele vor apărea rapid.

Program

Luni:
7:00 - 20:00

Marți - Vineri:
7:00 - 20:00

Sâmbăta:
8:00 - 12:00

Urmărește-ne pe
ABOUT