Spre deosebire de toate electronicele pe care le detii, cu baterii reincarcabile, corpul tau nu se opreste complet atunci cand dormi. Somnul din timpul noptii reprezinta un proces regenerativ. Atunci cand inchizi ochii si te odihnesti, corpul incepe sa se repare si reintinereste. Contrar opiniei culturii pop, somnul nu te face sa pierzi momente pretioase si ani din viata, ci te mentine in forma, te mentine tanar.

De aceea, atunci cand te trezesti dupa un ciclu complet de somn, te simti inviorat si gata de a-ti incepe ziua. Desigur, nu totul se intampla de la sine. Pentru a fi odihnit si lipsit de dureri, corpul tau are nevoie de ajutor. Deoarece gatul si coloana sunt extrem de sensibile, durerile de spate pot aparea oricand te astepti mai putin. Odata pregatit pentru somn, incearca sa te asezi intr-o pozitie care sa nu iti afecteze postura.

Pozitia in care dormi are un impact direct asupra sanatatii coloanei vertebrale. Cei mai multi dintre noi ne vom trezi la un moment dat in viata noastra cu dureri de gat sau de spate si de multe ori pozitia noastra de dormit este vinovata. Ce putem face pentru a remedia problema? Pe scurt, modalitatea de a asigura o coloana vertebrala fericita este sa o pastrezi neutra, adica dreapta.

Citeste Articolul Attitude de astazi si afla care sunt cele mai bune pozitii de dormit, pentru a-ti mentine vesnic tineretea si mobilitatea.

Pe spate

Desi pentru cei mai multi dintre noie este extrem de greu sa adormim in aceasta pozitie, nimeni nu poate nega ca este, poate, cel mai sanatos si cel mai indicat mod de a ne implica in somnul de frumusete. Dormitul pe spate distribuie uniform greutatea in tot corpul si evita curbele nenaturale sau inutile la nivelul coloanei vertebrale. Foloseste o perna mica sub cap si gat (nu in zona umerilor) pentru a menține totul aliniat. Chiar mai bine, o mica perna cilindrica poate susține gatul si mentine capul neutru pe saltea. De retinut, totusi, ca aceasta pozitie de dormit poate provoca sforaitul in cazul unor persoane.

Pe o parte, cu picioarele intinse

O alternativa excelenta la somnul pe spate, mai ales pentru cei predispusi la sforait. Punerea unei perne subtiri intre picioare te poate ajuta sa iti aliniezi coloana, soldurile si pelvisul. Acorda in continuare atentie pernei de sub cap. Ar trebui sa fie suficient de infoiata pentru a crea o linie dreapta de la cap si gat in ​​jos prin coloana vertebrala. Umerii tai nu trebuie sa fie pe perna.

Pentru ca e important sa stii si care pozitii ar trebui evitate… ti-am pregatit inca doua exemple, de aceasta data cu mesajul „asa nu”.

Pe o parte, cu picioarele indoite spre piept

Aceasta pozitie nu asigura alinierea coloanei vertebrale pentru umeri si gat. De asemenea, nu distribuie uniform greutatea pe tot corpul si poate conduce la dureri de spate.

Pe abdomen

Poate cea mai nepotrivita pozitie de dormit dintre toate, asta daca nu esti genul contorsionist, aceasta trebuie evitata deoarece nu permite alinierea coloanei vertebrale si pune presiune pe articulații. In plus, pentru ca nu poti respira prin perna, capul tau este fortat spre lateral, rasucindu-ti gatul. Pe termen lung acest mod de a te odihni va putea avea efecte negative asupra sanatatii tale.

Acestea sunt doar cele mai obisnuite pozitii de dormit. Dupa cum stim cu totii, exista o mie de alte modalitati de a dormi noaptea. Prin urmare, cum diferentiezi o pozitie buna de dormit de una care va avea drept urmari durerile de spate si gat? Atunci cand coloana este perfect aliniata postura ta va fi in siguranta. Daca vei avea acest lucru in vedere atunci cand mergi la culcare, sansele sunt ca te vei odihni mult mai bine decat de obicei.

Intra pe blogul Attitude, apasand click aici, si citeste si celelalte articole despre wellness, pentru a te bucura cat mai mult de sanatate si viata.

Close
COȘ

Când timpul este o resursă importantă pe care o utilizezi cu grijă, e greu să găsești posibilități de slăbire rapidă, eficientă și sănătoasă. Attitude îți prezintă o gamă largă de alternative pe care să le folosești atunci când vrei să pierzi în greutate într-un timp foarte scurt și într-un mod ce nu îți afectează sănătatea. Propune-ți schimbarea și rezultatele vor apărea rapid.

Program

Luni:
7:00 - 20:00

Marți - Vineri:
7:00 - 20:00

Sâmbăta:
8:00 - 12:00

Urmărește-ne pe
ABOUT