Probabil ai auzit pana acum vorbindu-se despre minunile pe care le face Yoga la capitolul sanatate. Poate chiar ai incercat aceasta veche arta budista si ai descoperit ca iti imbunatateste conditia fizica. O practica consecventa ofera o multime de beneficii pentru sanatatea psihica si fizica. Unele dintre aceste beneficii, cum ar fi flexibilitatea imbunatatita considerabil, sunt clar evidente chiar dupa primele sedinte.

Altele, inclusiv claritatea mentala si reducerea stresului, pot fi mai subtile, dar nu intarzie sa se faca prezente. Atunci cand sunt puse impreuna, aceste beneficii ale Yoga contribuie la cresterea sentimentelor de bunastare, motiv pentru care atat de multi oameni considera yoga captivanta si importanta. In articolul de astazi Attitude iti va prezenta 6 beneficii pe care aceasta practica le poate avea asupra sanatatii.

Imbunatatirea mobilitatii

Miscarea corpului si intinderile membrelor in moduri noi te vor ajuta sa devii mai flexibil, aducand o gama mai larga de exercitii fizice in atentia ta, pe care le poti executa cu scopul de a dezmorti zonele mai putin mobile. Cu timpul, vei castiga flexibilitate in umeri, spate, picioare si solduri.

Pe masura ce imbatranesti, flexibilitatea ta scade, mai ales daca petreci mult timp asezat, ceea ce duce la durere si imobilitate. Yoga poate ajuta la inversarea acestui proces. Un studiu realizat in China in 2015 a constatat ca 12 saptamani de Hatha Yoga au imbunatatit flexibilitatea la adultii cu varsta medie de 50 de ani. Practica a crescut, de asemenea, rezistenta cardio-respiratorie si musculara, precum si forta fizica.

Antreneaza muschii

Multe pozitii de Yoga necesita antrenarea muschilor prin intermediul propriei greutati corporale in moduri noi si deseori provocatoare, inclusiv echilibrarea pe un picior sau sustinerea intregului corp doar cu ajutorul bratelor. Mentinerea trupului pentru scurte perioade de timp in aceste ipostaze, in timp ce te concentrezi pe respiratie, ajuta la construirea fortei si rezistentei musculare.

Imbunatateste echilibrul

Antrenamentul pentru echilibru este important la orice varsta. Exercitiile de acest tip imbunatatesc postura si functionalitatea si te ajuta sa te deplasezi mai eficient, sau sa te descurci cu usurinta in viata de zi cu zi.

Exercitiile care intaresc si stabilizeaza nucleul pot promova agilitatea si pot preveni accidentele de poticnire sau cadere. Imbunatatirea echilibrului este unul dintre cele mai importante beneficii ale Yoga, mai ales pe masura ce imbatranesti.

Sprijina sanatatea articulara

Miscarile necesare pentru yoga au un impact redus asupra articulatiilor tale, permitandu-ti sa le folosesti fara a le rani. Yoga ajuta, de asemenea, la intarirea muschilor din jurul articulatiilor, diminuand sarcina acestora de sustinere a greutatii. Persoanele cu artrita vad adesea o imbunatatire semnificativa a durerii si a mobilitatii lor prin practica regulata a exercitiilor usoare de yoga.

Amelioreaza si previne durerile de spate

Cresterea flexibilitatii si fortei pot ajuta la prevenirea cauzelor unor tipuri de dureri de spate. Multi oameni care sufera de dureri lombare petrec mult timp stand la computer sau conducand o masina, aspect ce provoaca comprimarea coloanei vertebrale. Yoga contracareaza aceste consecinte si te ajuta sa duci o viata sanatoasa.

Imbunatateste respiratia

Cei mai multi dintre noi respiram superficial si robotic, neacordand prea multa atentie acestei practici atat de naturale. Exercitiile de respiratie Yoga, numite pranayama, ne concentreaza atentia asupra respiratiei si ne invata cum sa tragem adanc aer in piept, oxigenand astfel creierul cum se cuvine.

Respiratia in Yoga poate avea beneficii fizice si psihice, deoarece anumite tipuri de pranayama, cum ar fi respiratia stralucitoare a craniului (Kapalabhati Pranayama), pot ajuta, de asemenea, la eliminarea blocajelor nazale (utile pentru persoanele cu alergii), iar respiratia Ujjayi poate ajuta la calmarea sistemului nervos.

Yoga poate fi practicata chiar in confortul caminului tau si nu necesita foarte multe resurse din partea ta. E suficient sa detii o saltea speciala pentru Yoga si sa ai acces la internet de pe un laptop sau tableta, pentru a-ti putea urmari instructorul preferat.

Pentru mai multe sfaturi si informatii despre exercitiile fizice si antrenamentele de tip fitness-wellness, nu ezita sa accesezi site-ul Attitude!

Close
COȘ

Când timpul este o resursă importantă pe care o utilizezi cu grijă, e greu să găsești posibilități de slăbire rapidă, eficientă și sănătoasă. Attitude îți prezintă o gamă largă de alternative pe care să le folosești atunci când vrei să pierzi în greutate într-un timp foarte scurt și într-un mod ce nu îți afectează sănătatea. Propune-ți schimbarea și rezultatele vor apărea rapid.

Program

Luni:
7:00 - 20:00

Marți - Vineri:
7:00 - 20:00

Sâmbăta:
8:00 - 12:00

Urmărește-ne pe
ABOUT